
Każdy etap rozwoju firmy Bajaj Auto Limited to kamień milowy. Czytaj całość.
1945 - 1980

Firma Bajaj Auto powstaje 29 listopada jako Bachraj Trading Corporation Private Limited
Rozpoczęcie sprzedaży importowanych dwu- i trójkołowych motocykli marki Vespa
Bachraj Trading Corporation Pvt Ltd. zwraca się do Rządu Indii o zezwolenie na produkcję skuterów silnikowych i autorikszy
Uzyskanie licencji na produkcję pojazdów dwu- i trójkołowych Zmiana nazwy firmy na Bajaj Auto Private Ltd
Firma staje się spółką publiczną
Z fabryki wyjeżdża stutysięczny skuter
Wprowadzenie trójkołowego transportera towarów
Rozpoczyna się niezależna produkcja – pod marką Bajaj
Wprowadzenie skutera Bajaj Chetak
Rozpoczyna się eksport skuterów i pojazdów 3-kołowych do Nigerii, Bangladeszu, Australii, Sudanu, Bahrainu, Hong-Kongu i Jemenu
Współpraca ze spółką PT. Tunas Bekasi Motor Co. z Dżakarty w zakresie wiedzy technicznej wykorzystywanej w produkcji skuterów i autorikszy w Indonezji
Współpraca w zakresie skuterów ze spółką Paijifa Industrial Co. z Taiwanu
Wprowadzenie autorikszy z silnikiem z tyłu. Sprzedaż 100 000 pojazdów w jednym roku obrotowym
1981 - 1990

Wprowadzenie na rynek pojazdu Bajaj M–50. Zarejestrowanych ponad 1,1 miliona motocykli
Otworzenie fabryki w Waluj przez ówczesnego Prezydenta Indii, Giani Zail Singha. Rozpoczęcie komercyjnej produkcji skuterów w tej fabryce
Wprowadzenie skutera Bajaj M-80 Sprzedaż 500 000 pojazdów w jednym roku obrotowym
Rozpoczęcie produkcji komercyjnej motocykla "Kawasaki Bajaj KB-100" z silnikiem 100cm3 we współpracy z Kawasaki Heavy Industries
Opracowano skuter z silnikami 50cm3 (Bajaj Sunny) i 150cm3 (Bajaj Legend)
1991 - 2000

Wprowadzenie motocykla Kawasaki Bajaj 4S Champion
Uzyskanie certyfikatu ISO-9001 od BVQI w dn. 20 maja 1995 roku
Podpisanie umów z firmą Kubota z Japonii na opracowanie silników diesela dla pojazdów trójkołowych oraz z firmą Tokyo R&D na opracowanie bezskrzyniowych skuterów i motorowerów
Wprowadzenie Kawasaki Bajaj Boxer i autorikszy RE diesel
Rozpoczęcie produkcji w trzeciej fabryce spółki w Chakan
Wprowadzenie nowego 4-suwowego motocykla Boxer
Wprowadzenie w Indiach pierwszego 4-suwowego skutera 'Bajaj Legend' i nowego 2-suwowego skutera 'Bravo' z zaawansowanym silnikiem pięciozaworowym
Wprowadzenie na rynek autorikszy CNG RE
Rozpoczęcie projektu Windmill - 56 elektrowni wiatrowych o całkowitym koszcie 900 milionów rupii na potrzeby zasilania energią
Wprowadzenie udoskonalonych wersji Boxera
2001 - 2010

Wprowadzenie na rynek ostatnich propozycji w zakładce motocykli premium: 'Pulsar' & Eliminator
Rozpoczęcie eksportu motocykli
Wprowadzenie Boxera AR, Boxera CT z silnikiem K-Tech
Wprowadzenie wariantów Pulsara 150 i Pulsara 180 z nową technologią zapłonu cyfrowego dwu- lub trzyświecowego (DTS-i)
Wprowadzenie transportera towarów z silnikiem diesela z tyłu pojazdu GC 1000
Wprowadzenie AR 4s LPG z silnikiem z tyłu
Wprowadzenie na rynek Bajaj Discover DTS–i, oraz Bajaj CT100.
Odsłona nowego wizerunku marki, nowego symbolu, logo i sloganu marki
Wprowadzenie motocykli Pulsar 150 i Pulsar 180 z ExhausTEC, kołami ze stopów i amortyzatorem gazowym Nitrox
Wprowadzenie Bajaj Avenger DTS–i
Motocykl Boxer CT-100 zostaje udoskonalony układem ExhausTEC i dostaje zawieszenie SNS
Wprowadzenie Discover 110
Wprowadzenie na rynek motocykla Bajaj Platina
Wprowadzenie na rynek Pulsara 220cm3 i Pulsara 200cm3 DTS–i
Otwarcie fabryki Pantnagar, czwartego zakładu produkcyjnego firmy Bajaj w Pant Nagar, w stanie Uttarakhand; jego powierzchnia całkowita to 65 akrów
Bajaj Holdings & Investment Ltd zostaje wcielony jako całkowicie zależna jednostka spółki Bajaj Auto Ltd
Eksport wyniósł ponad pół miliona motocykli w jednym roku
Wprowadzenie motocykla Platina 125 DTSi
Bajaj Auto International Holdings BV w Holandii zostaje wcielony jako całkowicie zależna jednostka w Holandii
Inwestycja w nabycie akcji austriackiej spółki KTM Power Sports AG
Wprowadzenie na rynek Pulsara 135 i udoskonalonych wersji Pulsara 150 i 180
Wprowadzenie na rynek motocykli Discover 150, Pulsar 220 F, Pulsar 180 UG, Pulsar 150 UG i Pulsar 135 LS oraz Discover DTSi
2011 - 2015

Wprowadzenie na rynek motocykli Discover 125, Discover 150, Avenger 220 DTSi i KTM Duke 125
Eksport wyniósł ponad milion motocykli w jednym roku
Wprowadzenie na rynek motocykli Pulsar 200 NS, KTM 200, BM 150 (Afryka) i BM 100
Związanie się z japońskim Kawasaki w Indonezji w zakresie dystrybucji
Wprowadzenie na rynek motocykli Discover 125 ST, Discover 100 T, KTM Duke 125, Duke 200
Wprowadzenie na rynek 150 S i 150 F
Wprowadzenie na rynek pierwszego indyjskiego czterokołowca Qute Tym autem firma Bajaj doprowadziła do stworzenia oddzielnej kategorii pojazdów zwanej Pojazdami wewnątrzmiejskimi. Służą one przede wszystkim do transportu wewnątrz miast i do zaspokojenia potrzeb transportu pierwszej i ostatniej mili.