Historia

Każdy etap rozwoju firmy Bajaj Auto Limited to kamień milowy. Czytaj całość.

1945 - 1980

undefined
1945:

Firma Bajaj Auto powstaje 29 listopada jako Bachraj Trading Corporation Private Limited

1948:

Rozpoczęcie sprzedaży importowanych dwu- i trójkołowych motocykli marki Vespa

1958:

Bachraj Trading Corporation Pvt Ltd. zwraca się do Rządu Indii o zezwolenie na produkcję skuterów silnikowych i autorikszy

1959:

Uzyskanie licencji na produkcję pojazdów dwu- i trójkołowych Zmiana nazwy firmy na Bajaj Auto Private Ltd

1960:

Firma staje się spółką publiczną

1969:

Z fabryki wyjeżdża stutysięczny skuter

1971:

Wprowadzenie trójkołowego transportera towarów

Rozpoczyna się niezależna produkcja – pod marką Bajaj

1972:

Wprowadzenie skutera Bajaj Chetak

1973:

Rozpoczyna się eksport skuterów i pojazdów 3-kołowych do Nigerii, Bangladeszu, Australii, Sudanu, Bahrainu, Hong-Kongu i Jemenu

1974:

Współpraca ze spółką PT. Tunas Bekasi Motor Co. z Dżakarty w zakresie wiedzy technicznej wykorzystywanej w produkcji skuterów i autorikszy w Indonezji

Współpraca w zakresie skuterów ze spółką Paijifa Industrial Co. z Taiwanu

1977:

Wprowadzenie autorikszy z silnikiem z tyłu. Sprzedaż 100 000 pojazdów w jednym roku obrotowym

1981 - 1990

undefined
1981:

Wprowadzenie na rynek pojazdu Bajaj M–50. Zarejestrowanych ponad 1,1 miliona motocykli

1985:

Otworzenie fabryki w Waluj przez ówczesnego Prezydenta Indii, Giani Zail Singha. Rozpoczęcie komercyjnej produkcji skuterów w tej fabryce

1986:

Wprowadzenie skutera Bajaj M-80 Sprzedaż 500 000 pojazdów w jednym roku obrotowym

Rozpoczęcie produkcji komercyjnej motocykla "Kawasaki Bajaj KB-100" z silnikiem 100cm3 we współpracy z Kawasaki Heavy Industries

1989:

Opracowano skuter z silnikami 50cm3 (Bajaj Sunny) i 150cm3 (Bajaj Legend)

1991 - 2000

undefined
1991:

Wprowadzenie motocykla Kawasaki Bajaj 4S Champion

1995:

Uzyskanie certyfikatu ISO-9001 od BVQI w dn. 20 maja 1995 roku

Podpisanie umów z firmą Kubota z Japonii na opracowanie silników diesela dla pojazdów trójkołowych oraz z firmą Tokyo R&D na opracowanie bezskrzyniowych skuterów i motorowerów

1997:

Wprowadzenie Kawasaki Bajaj Boxer i autorikszy RE diesel

1998:

Rozpoczęcie produkcji w trzeciej fabryce spółki w Chakan

Wprowadzenie nowego 4-suwowego motocykla Boxer

Wprowadzenie w Indiach pierwszego 4-suwowego skutera 'Bajaj Legend' i nowego 2-suwowego skutera 'Bravo' z zaawansowanym silnikiem pięciozaworowym

1999:

Wprowadzenie na rynek autorikszy CNG RE

Rozpoczęcie projektu Windmill - 56 elektrowni wiatrowych o całkowitym koszcie 900 milionów rupii na potrzeby zasilania energią

2000:

Wprowadzenie udoskonalonych wersji Boxera

2001 - 2010

undefined
2001:

Wprowadzenie na rynek ostatnich propozycji w zakładce motocykli premium: 'Pulsar' & Eliminator

Rozpoczęcie eksportu motocykli

2002:

Wprowadzenie Boxera AR, Boxera CT z silnikiem K-Tech

2003:

Wprowadzenie wariantów Pulsara 150 i Pulsara 180 z nową technologią zapłonu cyfrowego dwu- lub trzyświecowego (DTS-i)

Wprowadzenie transportera towarów z silnikiem diesela z tyłu pojazdu GC 1000

Wprowadzenie AR 4s LPG z silnikiem z tyłu

2004:

Wprowadzenie na rynek Bajaj Discover DTS–i, oraz Bajaj CT100.

Odsłona nowego wizerunku marki, nowego symbolu, logo i sloganu marki

Wprowadzenie motocykli Pulsar 150 i Pulsar 180 z ExhausTEC, kołami ze stopów i amortyzatorem gazowym Nitrox

2005:

Wprowadzenie Bajaj Avenger DTS–i

Motocykl Boxer CT-100 zostaje udoskonalony układem ExhausTEC i dostaje zawieszenie SNS

Wprowadzenie Discover 110

2006:

Wprowadzenie na rynek motocykla Bajaj Platina

2007:

Wprowadzenie na rynek Pulsara 220cm3 i Pulsara 200cm3 DTS–i

Otwarcie fabryki Pantnagar, czwartego zakładu produkcyjnego firmy Bajaj w Pant Nagar, w stanie Uttarakhand; jego powierzchnia całkowita to 65 akrów

Bajaj Holdings & Investment Ltd zostaje wcielony jako całkowicie zależna jednostka spółki Bajaj Auto Ltd

2008:

Eksport wyniósł ponad pół miliona motocykli w jednym roku

Wprowadzenie motocykla Platina 125 DTSi

Bajaj Auto International Holdings BV w Holandii zostaje wcielony jako całkowicie zależna jednostka w Holandii

Inwestycja w nabycie akcji austriackiej spółki KTM Power Sports AG

2009:

Wprowadzenie na rynek Pulsara 135 i udoskonalonych wersji Pulsara 150 i 180

2010:

Wprowadzenie na rynek motocykli Discover 150, Pulsar 220 F, Pulsar 180 UG, Pulsar 150 UG i Pulsar 135 LS oraz Discover DTSi

2011 - 2015

undefined
2010:

Wprowadzenie na rynek motocykli Discover 125, Discover 150, Avenger 220 DTSi i KTM Duke 125

2011:

Eksport wyniósł ponad milion motocykli w jednym roku

Wprowadzenie na rynek motocykli Pulsar 200 NS, KTM 200, BM 150 (Afryka) i BM 100

2012:

Związanie się z japońskim Kawasaki w Indonezji w zakresie dystrybucji

2013:

Wprowadzenie na rynek motocykli Discover 125 ST, Discover 100 T, KTM Duke 125, Duke 200

2014:

Wprowadzenie na rynek 150 S i 150 F

2015:

Wprowadzenie na rynek pierwszego indyjskiego czterokołowca Qute Tym autem firma Bajaj doprowadziła do stworzenia oddzielnej kategorii pojazdów zwanej Pojazdami wewnątrzmiejskimi. Służą one przede wszystkim do transportu wewnątrz miast i do zaspokojenia potrzeb transportu pierwszej i ostatniej mili.